Język obcy w biznesie
9 sierpnia 2016
0

Jeśli jesteś w wieku szkolnym bądź kontynuujesz edukację na uczelni wyższej, masz szczęście. Aktualnie język obcy jest jednym z podstawowych przedmiotów do nauki więc masz możliwość, by się do niego przyłożyć. Jeśli jednak nie uczysz się, zadbaj o to, by mimo wszystko pielęgnować języki obce. Dlaczego?

Już od dłuższego czasu wchodząc na rynek pracy dowiadujemy się, że bez języka obcego tracimy. Głównie na wartości. Okazuje się, że nie posługując się w stopniu komunikacyjnym żadnym innym niż rodowitym językiem, nie jesteśmy atrakcyjni dla potencjalnych pracodawców i połowa ofert pracy nas nie dotyczy. Być może wystarczy założyć własną firmę, ale wtedy zazwyczaj sami dochodzimy do wniosku, że bez języka mamy mniejsze możliwości.

Gdy prowadzisz własny biznes sam wiesz najlepiej, czy język obcy jest Ci do czegoś potrzebny. Jeśli tak, to w jakim stopniu i który to dokładnie język. Będąc osobą, która doskonale włada językiem obcym, możesz próbować podejmować współpracę z kontrahentami z innych krajów. To doskonały pomysł na rozwój własnego biznesu i wprowadzenie go na rynek europejski, a może nawet światowy.

Zastanów się więc, czy byłbyś w stanie poświęcić czas i pieniądze na edukację w tym kierunku i jak realnie może to się przełożyć na zyski w Twojej firmie. Może warto?